چهارشنبه , ۱ آذر ۱۳۹۶
آخرین خبرها

اشتباهاتی که باعث می‌شود با پیاده‌روی وزن کم نکنید

image_print

آن دسته از افرادی را که مدام به شما می‌گویند نمی‌توانید با پیاده‌روی وزن کم کنید، نادیده بگیرید. مطالعات محققان نشان می‌دهند که سریع دویدن باعث کاهش وزن می‌شود؛ پیاده‌روی هم در کنار مزایای بسیاری که دارد، به کاهش وزن کمک می‌کند.
همه می‌دانیم که پیاده‌روی منظم مزایای فراوانی دارد. از کمک به کاهش وزن گرفته تا کنترل استرس، کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن. از طرفی آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای کمک به سلامت محسوب می‌شود، چون در واقع به جز یک جفت کتانی به چیز دیگری نیاز نخواهید داشت. آن دسته از افرادی را که مدام به شما می‌گویند نمی‌توانید با پیاده‌روی وزن کم کنید، نادیده بگیرید. مطالعات محققان نشان می‌دهند که سریع دویدن باعث کاهش وزن می‌شود؛ پیاده‌روی هم در کنار مزایای بسیاری که دارد، به کاهش وزن کمک می‌کند. فقط کافی است مطمئن شوید که از زمان دویدن خود حداکثر استفاده را می‌کنید و مرتکب اشتباهات رایج نمی‌شوید.
در ادامه شما را با ۷ اشتباه شایع هنگام پیاده‌روی آشنا می‌کنیم.
۱-مشکل: پیاده‌روی تکراری در هر روز
فرقی نمی‌کند روی تردمیل باشید یا برای پیاده‌روی بیرون بروید، اگر نتوانید طبق برنامه عمل کنید، همه چیز برایتان خسته کننده خواهد شد. دیزی گیبسون که یک مربی تناسب اندام است در این باره می‌گوید: «بدن انسان به سرعت با عملکرد ارگان‌ها سازگاری پیدا می‌کند.» این فرآیند بسته به سطح تناسب اندام شما معمولا ۲ تا ۳ ماه به طول می‌انجامد. این بدان معنی است که در طولانی مدت با تکرار روال پیاده‌روی روزانه خود کالری کمتری می‌سوزانید. برای جلوگیری از بروز این مشکل، به پیاده‌روی خود تنوع دهید. مثلا می‌توانید یک مسیر یا محیط جدید را برای پیاده‌روی انتخاب کنید. پس از گذشت ۳ ماه، یک چالش جدید را امتحان کنید.
۲-مشکل: پیاده‌روی با سرعت ثابت
پیاده‌روی با سرعت ثابت چربی‌های اضافی شما را می‌سوزاند، اما بدن در نهایت با این شرایط سازگاری پیدا می‌کند و روند چربی‌سوزی متوقف می‌شود. برای جلوگیری از این معضل، بهتر است هفته‌ای یک بار فشار بیشتری به خود بیاورید تا بیشتر عرق کنید.
۳-مشکل: داشتن بنیه ضعیف
قوی بودن عضلات شکم صرفا برای نمایش نیست. کسانی که شکم‌های صاف و تخت دارند، بعضا در دویدن مشکل دارند. ضعیف بودن عضلات شکم باعث می‌شود که حین دویدن فرم مناسبی نداشته باشید و به ریه فشار بیاورید. شما می‌توانید با کار کردن روی عضلات شکم، خود را تقویت کنید. همچنین می‌توانید حین پیاده‌روی یک کتاب روی سرتان بگذارید و در عین حال تمرکز خود را حفظ کنید.
۴-مشکل: عدم توجه به وعده‌های غذایی
اغلب مردم بیش از آنکه کالری بسوزانند، کالری دریافت می‌کنند. در صورتی که از این معضل آگاهی نداشته باشید، خبری از کاهش وزن نخواهد بود. شما نمی‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی ضعیف وزن کم کنید. سعی کنید به مدت چند روز تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی را که میل می‌کنید روی کاغذ بنویسید. این کار را به مدت ۶ هفته ادامه دهید تا بر وعده‌های غذایی خود کنترل پیدا کنید.
۵-مشکل: برداشتن گام‌های بلند
برداشتن گام‌های بلند باعث کاهش سرعت شما شده و نمی‌گذارد کالری بسوزانید. شما می‌توانید با بررسی طول قدم‌های خود حین پیاده‌روی از تناسب گام‌هایتان مطلع شوید. این کار را برای هر یک از پاها انجام دهید تا طول گام‌هایی که بر‌می‌دارید، به حالت طبیعی برگردد.
۶-مشکل: پوشیدن کفش‌های کهنه یا نامناسب
اگر کفش مناسب نپوشید، نمی‌توانید سریع و طولانی پیاده‌روی کنید. جنی شاتزل، مربی تناسب اندام در سانتا باربارا، کالیفرنیا در این باره می‌گوید: «پوشیدن کفش نامناسب می‌تواند باعث التهاب ساق پا، پلانتار فاسیا (درد پاشنه پا)، خار پاشنه و کمردرد شده و شما را به طور کامل از بازی خارج کند.» برای جلوگیری از بروز این مشکل، به یک فروشگاه مجهز رفته و از یک فرد با تجربه بخواهید که کفشی مناسب پاهای شما برایتان بیاورد.
۷-مشکل: عدم ثبت پیشرفت ورزشی
اگر میزان پیشرفت خود را در طول یک دوره مشخص ثبت و ارزیابی نکنید، نمی‌توانید بفهمید که در چه مواقعی به تغییر نیاز دارید. برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، بهتر است یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و زمان، طول گام‌ها و مسافت پیاده‌روی خود را در آن ثبت نمایید. هر هفته تلاش کنید که یک رکورد جدید به ثبت رسانید. مثلا می‌توانید هر هفته چند دقیقه به زمان پیاده روی خود اضافه کنید یا رکورد زمان پیاده‌روی قبلی خود را بشکنید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

9 + 1 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>