پنجشنبه , ۲۵ مهر ۱۳۹۸
آخرین خبرها

غذاهایی برای سلامت چشم

image_print

افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند بهتر است برای حفظ دید خود بخصوص در شب از موادی که دارای چربی کم و فیبر بالا است استفاده کنند.
فلفل دلمه‌ای قرمز خام
فلفل قرمز یکی از منابع سرشار ویتامین C است و برای رگ‌های خونی چشم شما بسیار مفید است؛ و تحقیقات علمی می‌گوید که خطر ابتلا به آب مروارید را به شدت کاهش می‌دهد. این نکته را بدانید که حرارت باعث از بین رفتن ویتامین c می‌شود بنابراین شما باید فلفل دلمه‌ای را به صورت خام مصرف کنید.
تخمه آفتاب گردان و آجیل
تخمه‌های آفتاب گردان و آجیل منبع غنی از ویتامین E است که خوردن روزانه ۱ اونس برای بزرگ‌سالان توصیه می‌شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف مرتب ویتامین e از مشکلات چشمی به علت بالا رفتن سن جلوگیری می‌کند. همچنین ممکن است به پیشگیری از ابتلا به آب مروارید کمک کند. فندق، بادام زمینی، کره بادام زمینی نیز دارای ویتامین E هستند.
سبزیجات
سبزیجاتی مانند کلم‌ها، اسفناج منبع غنی از ویتامین e,c هستند. آن‌ها همچنین دارای لوتئین و زآگزانتین هستند. این گیاهان که بیس آن‌ها مبتنی بر ویتامین A است خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی را کاهش می‌دهد. اکثر افرادی که رژیم غذایی جدید و اروپایی را مصرف می‌کنند به میزان کافی سبزیجات دریافت نمی‌کنند و باید برای مراقبت از چشم و سایر بخش‌های بدن سبزیجات را در برنامه کاری خود قرار دهند.
لوبیا و حبوبات
نخود، انواع لوبیا و عدس از این ویژگی برخوردار است. خوردن یک کاسه آش پخته شده حاوی حبوبات می‌تواند به تقویت چشمان شما کمک کند.
تخم مرغ
یک منبع کاملاً غنی و خوب: زرده تخم مرغ به دلیل داشته روی به بدن شما در استفاده از لوتئین و زآگزانتین کمک می‌کند. در واقع رنگ زرد و نارنجی تخم مرغ از شبکیه چشم شما در مقابل آسیبی که از یک نور آبی مضر به چشم شما می‌رسد محافظت می‌کند. در واقع به افزایش میزان رنگ‌دانه‌های محافظ در مولکول چشم کمک می‌کند.
کلم بروکلی
این سبزی شفا بخش دارای ویتامین B,e,c است. این‌ها در واقع ویتامین‌هایی هستند که از سلول‌های چشم در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند تا آن‌ها نتوانند بافت‌های شبکیه چشم شما را تخریب کنند.
ماهی سالامون
شبکیه چشم شما به ۲ نوع اسید چرب امگا-۳ برای سالم ماندن نیاز دارد که DHA و EPA نام دارند. شما می‌توانید این دو نوع چربی را در ماهی‌هایی مانند قزل آلا، ماهی تن، سالامون و… پیدا کنید. به نظر می‌رسد عدم مصرف چربی‌های مفید مانند امگا ۳ باعث خشک شدن چشم خواهد شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

9 + 1 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>