یکشنبه , ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
آخرین خبرها

آمادگی جسمانی «CrossFit»

image_print

بدن شما ماشین پیچیده ای است ، تمام سلول ها و بافت هایش با یکدیگر ارتباط دارند و فعالیت هماهنگی دارند.
هنگامی که درباره فرآیندهای بی شماری که در هر لحظه در درون بدن شما رخ می دهد فکر کنید؛ پی می برید که براستی تمام دستگاه های بدن بطور اعجاب انگیزی وظایف خود را ایفا می کنند. درست در همین لحظه که نشسته اید و این متن را مطالعه می کنید قلب شما خون را به سراسر بدن جاری
می سازد ، روده ها مواد غذایی را هضم و جذب می کنند ، کلیه ها فراورده های زاید را پالایش می کنند ، شش ها اکسیژن هوا را جذب می کنند، نیروی عضلات برگه های این متن را در دستان تان نگه داشته و در همین حال مغزتان بر روی این مطالب تمرکز کرده است. حال تصور کنید که بدن فعال تر شود!
متاسفانه در دنیای امروز مشاغل و روزمرگی های انسان باعث شده که بدن فعالیت آنچنانی نداشته باشد و همین امر باعث شده که بدن انسان از لحاظ آناتومی و همچنین فیزیولوژی دچار ضعف و آسیب گردد ، بی تحرکی علاوه بر اینکه بر آناتومی و فیزیولوژی بدن تاثیرگذار است بلکه بر روحیات انسان نیز تاثیر منفی داشته است و فرد در جامعه همیشه احساس ناامیدی، خستگی و عدم اعتماد بنفس خواهد داشت، که این تاثیرات به روابط اجتماعی فرد با جامعه و محیط کار و همچنین رفتار او با خانواده لطمه وارد می کند و اگر بخواهیم با دید گسترده تری به این موضوع نگاه کنیم می بینیم که این تاثیرات می تواند باعث بوجود آمدن جامعه ای بی شور و نشاط و بی حوصله گردد.
پس از این رو باید در برنامه های روزانه خودمان ساعاتی را به فعالیت های ورزشی مثلا یک پیاده روی ساده، کوهپیمایی، بازی با کودکان و یا هر فعالیت ورزشی دیگر اختصاص دهیم، آن وقت خواهیم دید که علاوه بر اینکه خودمان زندگی با نشاط و سالم تری داریم بلکه جامعه نیز سالم تر و فعال تر خواهد بود و این فرآیند باعث رشد و تکامل جامعه خواهد بود.
یکی از رشته های جدید در بحث آمادگی جسمانی که چندسالی می شود که وارد کشورمان شده است و توجه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است، رشته ورزشی کراسفیت «CrossFit» می باشد که برای تمامی افراد قابل اجرا است و ورزشکار چه در سطح مبتدی یا حرفه ای باشد می تواند این ورزش
پر هیجان را دنبال کند.
کراسفیت «CrossFit » یک شیوه زندگی می باشد که قواعد و اصول خود را دارد؛ اگر قرار است که شما کراسفیت کار کنید باید به عنوان یک کراسفیتر این قواعد را در زندگی خود پیاده کنید.
آیتم های کراسفیت از حرکات اصلی وزنه برداری مثل ددلیفت ، اسکات ، یک ضرب و دوضرب و … همچنین حرکات ژیمناستیک مثل پرس روی دست ، چرخش ، بالا رفتن از طناب و … دوچرخه سواری ، شنا ، دویدن، پارو زدن و … ادغام شده است که فرد ورزشکار باید با تمام قدرت و سرعت آیتم های یک برنامه تمرینی را که توسط مربی طراحی شده است به اتمام برساند.
مربی می تواند در طراحی تمرین هر نوع خلاقیت و نوآوری را بوجود آورد ، توجه داشته باشید که عادت کردن و در پیش گرفتن یک روتین؛ دشمن شماست.
یک کراسفیتر باید گوشت و سبزیجات، مغزها و
دانه های گیاهی ، میوه ، نشاسته را در برنامه های خود قراردهد و فست فود ، نوشابه ، قند ، شکر ، شیرینی مصرف نکند.
ما مفتخر هستیم به همراه دوست خوبم پیام یلوه اولین و حرفه ای ترین باشگاه کراسفیت کرمانشاه را در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ تاسیس کنیم و در حال حاضر بیستمین دوره ثبت نام ماهیانه در دی ماه ۱۳۹۶ شروع شده است.
از این پس منتظر مقالات جدیدی در زمینه ورزشهای نوین «CrossFit» ، «TRX» ، «Body Pump «LesMills و … باشید.
شاد و تندرست باشید
سعید جهانگیری

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

1 + 5 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>