دوشنبه , ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
آخرین خبرها

با این غذاها متابولیسم بدن را افزایش دهید!

image_print

با غذاهای خاصی می توان متابولیسم بدن را افزایش داد که باعث کاهش وزن می شود.
شناختن راه و روش هایی برای افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن و لاغری کمک می کند که در ادامه با چند غذا آشنا می شوید. ضروری است بدانید که متابولیسم و سوخت و ساز بدن نه تنها بر وزن شما تاثیر می گذارد، بلکه نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی شما ایفا
می کند.حفظ رژیم غذایی سالم مبتنی بر گیاهان، نه تنها سرعت متابولیسم را افزایش می دهد، بلکه راهی است برای رسیدن به نتایج اهداف تناسب اندام و کنترل وزن در محدوده سالم. در ادامه به غذاهایی اشاره می کنیم که متابولیسم بدن را افزایش می دهند.
افزایش متابولیسم با روغن نارگیل
روغن نارگیل سالم ترین روغن برای پخت و پز است و سرعت متابولیسم را افزایش می دهد. اعتقاد بر این است که این نوع روغن، عملکرد سالم غده تیروئید را نیز تضمین می کند.
افزایش متابولیسم با چای سبز
چای سبز حاوی کافئین و کاتچین است که هر دو متابولیسم بدن را افزایش می دهند. چای سبز یک جایگزین سالم برای قهوه است و می توانید ۳ تا ۵ لیوان از آن را روزانه مصرف کنید.
افزایش متابولیسم با اسفناج
اسفناج یک منبع غذایی فوق العاده برای تقویت متابولیسم است و آنهم به سبب وجود فیبرهای غذایی و آهن.
افزایش متابولیسم با حبوبات
حبوبات منبع اصلی پروتئین های گیاهی هستند و
گزینه های مطلوب غذایی برای کسانی به شمار می روند که قصد خوردن گوشت را ندارند. مصرف حبوبات به کنترل سطح قند خون و افزایش متابولیسم کمک
می کند. فیبر موجود در حبوبات نیز به کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند.
افزایش متابولیسم با بادام
بادام یکی از بهترین غذاهای گیاهی برای تقویت انرژی است. اسیدهای چرب موجود در بادام متابولیسم را افزایش می دهد. شما می توانید از مزایای بادام از طریق مصرف شیر بادام یا مصرف کره بادام زمینی نیز بهره ببرید.
افزایش متابولیسم با کرفس
کرفس کم کالری است و یکی از بهترین غذاها برای افرادی محسوب می شود که نیاز به افزایش سوخت و ساز بدن برای کاهش وزن دارند.خوردن کرفس تازه فیبر زیادی به بدن می رساند و فرایند هضم را نیز تسریع می کند.
افزایش متابولیسم با شکلات تلخ
شکلات تلخ باعث افزایش توانایی بدن در سوخت چربی می شود.پودر کاکائوی خام نیز یکی دیگر از گزینه های غذایی مناسب برای افزایش متابولیسم است و آن هم به سبب وجود ماده معدنی منیزیم در آن. توجه داشته باشید که شکلات تلخ منبع غنی از آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با بیماری های قلبی نیز محسوب می شود.
افزایش متابولیسم با دانه های چیا*
دانه چیا یک گزینه غذایی فوق العاده برای افزایش متابولیسم است و ریزمغذیهای فراوانی را به بدن
می رساند. محتوای فیبر محلول و نامحلول دانه های چیا، مجموعه ای کامل برای حفظ سلامت روده ها است.
* چیا Salvia hispanica :گیاهی است یک‌ساله از سرده مریم‌گلی و خانواده نعناعیان. این گیاه بومی آمریکای مرکزی است. این گیاه را برای مصرف دانه آن می‌کارند، گرچه خود گیاه کاربرد تزئینی هم دارد. چیا از نظر تجاری بیشتر به علت دانه‌های آن کاشته می‌شود. دانه‌های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است.
افزایش متابولیسم با دارچین
دارچین نه تنها یک ادویه خوشمزه است بلکه بدن را
گرم تر کرده و متابولیسم را افزایش می دهد.تاثیر این ادویه روی متابولیسم گلوکز نیز مشهور است و اکنون بسیاری از افراد از آن برای حفظ سطح قند در محدوده سالم استفاده می کنند.
افزایش متابولیسم با سرکه سیب
سرکه سیب یکی از بهترین گزینه های غذایی در آشپزخانه شماست و باعث تحریک معده می شود تا آنزیم های بیشتری تولید کند. این روند باعث افزایش هضم کارآمدتر و جذب مواد مغذی می شود.
افزایش متابولیسم با گریپ فروت
تمام میوه های خانواده مرکبات به دلیل حجم فیبر بالا و ویتامین سی موجود در آنها شناخته شده هستند. اما گریپ فروت یک ابرقهرمان ها برای کنترل سطح انسولین است. این میوه غنی از آنتی اکسیدان ها و بسیار کم کالری است. توجه داشته باشید که گریپ فروت به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

7 + 1 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>