دوشنبه , ۲۸ آبان ۱۳۹۷
آخرین خبرها

۱۰ ترفند برای جلوگیری از بیماری کودکان در پاییز

image_print

با پیروی از توصیه های دکتر، کودک خود را از گرفتن انفولانزا در این سال تحصیلی و مراجعه به دکتر دور نگه دارید.
خشک کن های برقی را بردارید.
شما فکر می کنید که استفاده از خشک کن های برقی زمان دفع میکروبها، باید بهداشتی تر باشد، اما جدیدا تحقیقات چیز دیگری را پیشنهاد می کند.
(خشک کن های برقی به راستی برای دست ها نامطبوع هستند.)
بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه وستمینسر لندن، خشک کن های برقی به طور منظم ۱۳۰۰ برابر بیشتر از دستمال های کاغذی ، میکروب ها را در اطراف حمام گسترش می دهند. محققان دریافتند که خشک کن های حرارتی باکتری ها را به سمت چهره کودک می برند. دکتر گاستوا فرر، پزشک، نویسنده کتاب درمانهای سرفه، توصیه می کند که بجای استفاده از خشک کن های برقی از دستمال های کاغذی برای فرزند خود استفاده کنید.
۱۵ تا ۲۰ ثانیه دست ها را با صابون بمالید بعد زیر آب جاری بشویید، برای فرزند خود خلاقیت داشته باشید، بجای شمارش اعداد از خواندن آواز مثلا تولدت مبارک، با هم، استفاده کنید سپس دست ها را با حوله کاغذی خشک کنید.
مصرف لبنیات را کمتر کنید
اگر فرزند شما با علایم سرماخوردگی نزد شما آمد یا در او آبریزش بینی یا گرفتگی بینی می بینید، یا سرماخوردگی شدید، مصرف لبنیات را برای او کاهش دهید. به گفته دکتر فرر، مصرف لبنیات مانند شیر و پنیر باعث ضخیم شدن مخاط می شوند و می توانند سرفه و آبریزش بینی را بدتر کنند. هنگامی که فرزند شما رو به بهبودی
می رود می توانید لبنیات را مجددا به او بدهید. اگر فرزند شما از یک فنجان شکلات شیر در وعده صبحانه
نمی گذرد، شما می توانید این ۱۱ ترفند هوشمندانه را برای او امتحان کنید.
سوپ رشته مرغ درست کنید
سوپ رشته فرنگی مرغ نه تنها یک افسانه نیست، بلکه علاجی برای سرماخوردگی است.در واقع آن بسیار موثر است.بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالت نبراسکا مرکز پزشکی، محققان دریافتند که، سوپ مرغ حاوی مواد تشکیل دهنده ای است که عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش می دهد.
دکتر فرر می گوید : «ما ارزش سوپ خانگی را مخصوصا تاکید می کنیم، با یک نسخه کنسرو سوپ راه آسانتری برای خود انتخاب نکنید آنها پر از سدیم هستند و مزایای مشابهی مانند سوپ خانگی ندارند.این مطالعه نشان
می دهد که دستوالعمل مادربزرگ که شامل مرغ، سیب زمینی شیرین، پیاز، هویج و شلغم و کمی ترکیبات دیگر است.
نوشیدنی های شیرین را منع کنید
نوشیدنی های شیرین نه تنها باعث اضافه وزن می شوند بلکه آنها می توانند باعث گرفتگی شدید بینی شوند- بطور اساسی یک بدحالی دایمی و آبریزش بینی را به دنبال دارد.اسپره محلول نمک که در داروخانه محلی شما موجود است می تواند به گرفتگی بینی شما کمک کند. دکتر فرر می گوید: «من توصیه می کنم از اسپره ی بینی که بطور طبیعی است و بدون مواد تشکیل دهنده ای است که از ارگانیزم مهندسی ژنتیکی حاصل شده اند، که از الکل زیلیتول استفاده می کند تا پایبندی باکتری ها، ویروس ها و مواد حساس به مخاط را کاهش دهد.» کاهش احتمالا تولید یک دوره ی عفونی یا واکنش آلرژیک است، الکل زیلیتون بالاترین محلول نمکی است که باعث ایجاد خشکی و از بین بردن خلط میشود.
به فرزند خود یا د بدهید که بعضی وسایلش را
به اشتراک نگذارد
در رابطه با اشتراک گذاری باید مراقب باشید، اگر به راستی مراقب هستید، همه چیز قابل اشتراک گذاری نیست. اسباب بازی ها و کتاب ها خوب است، اما
بطری های آب و غذاها باید محدود شوند. دکتر فرر
می گوید: «به اشتراک گذاشتن بطری های آب یا هر نوشیدنی یک مشکل بالاقوه است .حتی با کوچکترین جرعه بزاق به نوشیدنی می رسد، ویروس ها و باکتری ها در بزاق زندگی می کنند و همینطور این شیوه عفونت های ویروسی حاد را از یک فرد به فرد دیگر منتقل می کند.
از خم کردن آرنج برای پوشش دادن دهان و بینی ، هنگام عطسه استفاده کنید.
فرزند خود را در سن جوانی آموزش دهید که بجای استفاده از دست ها برای پوشش دادن دهان و بینی، هنگام عطسه و سرفه، با خم کردن سر به سمت آرنج خود، برای پوشش استفاده کند.
سازمان CDC توصیه می کند که دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با یک پارچه و یا دستمال کاغذی پوشش دهید. با این حال بعید است که فرزند شما پارچه دستی داشته باشد (گاهی اوقات عطسه ها بدون اطلاع می آیند) CDC می گوید استفاده از آرنج یک جایگزین خوب است. بدیهی است که برای پوشش دادن دهان و بینی استفاده از دستها خیلی بهتر از پوشش ندادن آنهاست. اما میکروب ها از طریق دست ها بیشتر از
آرنج ها و پارچه ها منتشر می شوند. کودک شما بعد از عطسه و سرفه باید دستان خود را بشوید . اگر این راه امکان پذیر نیست از وسایل ضد عفونی کننده باید استفاده کند.
خواب ، خواب شیرین
اطمینان حاصل کنید که فرزند شما به اندازه کافی در هر شب می خوابد، این نه تنها آنها را شاد نگه می دارد بلکه برای سلامتی مفید است. خواب بیشتر به معنی عملکرد بهتر مغز و تمرکز بهتر کودک در مدرسه است. اما چه مقدار کودک شما نیازمند خواب است؟ خب، بستگی به سن کودک دارد. بنیاد خواب توصیه می کند که کودک پیش دبستانی (۳ تا ۵ ساله) هر شب از ۱۰ تا ۱۳ ساعت را بخوابد. کودکان مدرسه ای (۶ تا ۱۳ ساله) ۹ تا۱۱ ساعت در شب بخوابند و نوجوانان (سن ۱۴ تا ۱۷ سال) ۸ تا ۱۰ ساعت در شب بخوابند.کمتر از ۷ یا ۸ ساعت خواب کافی نیست.
اغلب ملافه و پتو را بشویید
شستن لوازم تختخواب یک روند خسته کننده است.
( این نکات را در نظر بگیرید تا یک روز شستشویی
تحمل آور داشته باشید.) بلکه شستن ملافه ها و پتوها یکبار در هفته کمک می کند تا فرزند شما از وجود میکروب ها در امان و فرزندتان سالم تر باشد. توجه داشته باشید که اگر فرزند شما در مدرسه خواب نیمروزی دارد وسایل خواب کودک در مدرسه را باید در هفته دوبار بشویید.
دکتر فرر می گوید: «پتوها و ملافه ها می توانند پناهگاه میکروب ها باشند . بچه ها سرشان را بیش از پیش در مجموعه از مخفیگاه آنها قرار می دهند و این فکر خوبی است که آنها را یکبار در هفته شستشو دهیم.»
کوله پشتی های موجود را
با ضدعفونی های دستی بهداشتی کنید
به چیزهایی در مدرسه که کودک شما لمس
می کند، فکر کنید. کتاب ها، اسباب بازی ها ، زمین بازی، صورتشان و دوستان شان. همچنین بسیاری از
میکروب ها. اگرچه ضد عفونی کننده های دست جایگزین مناسبی در برابر با شسنشو با آب و صابون نیست اما استفاده از آن از نشستن دستها بهتر است.
به کودکان خود آموزش بدهید که غالبا از ضدعفونی کننده های دست استفاده کنند تا از آسیب های ناشی از میکروب های سرما خوردگی و آنفولانزا جلوگیری شود.CDC پیشنهاد می کند که از یک ضدعفونی کننده دست مبتنی بر الکل که حاوی حداقل ۶۰ در صد الکل باشد استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که ضدعفونی کننده های دست تمام باکتری ها را نمی کشد، به همین دلیل است که شستن دست با آب و صابون بسیار مهم است. شستشوی نامناسب دست کودک مستعد پذیرش میکروب ها است اطمینان حاصل کنید که اشتباهات شستشوی دست را انجام نمی دهید.
آنها را فعال نگاه دارید
کودکانی که فعال هستند، استخوان ها و ماهیچه های قویتری دارند، بدن کمتر احتمال دارد که اضافه وزن داشته باشد، فشار خون پایین و خطر ابتلا به دیابت
نوع ۲ را کاهش می دهد. مطالعات حتی نشان می دهد که
بچه هایی که ورزش منظم می کنند کمتر بیمار می شوند. هنگامی که بیمار می شوند علایم آنها ۴۰ درصد کمتر از افراد سالم است که ورزش نمی کنند. بجای اینکه کودک را برای یک قدم زنی بیاورید، با ورزش کردن آنرا سرگرم کنید.آنها را برای لیگ فوتبال بعداز مدرسه ثبت نام کنید یا آنها را تشویق کنید که در خارج از خانه با دوستانشان گروهی بازی کنند. با این راه کارهای ساده کودک خود را به فعالیت درآورید.
نویسنده کاتلین کامبرلین
مترجم زینت سعیدی
مرجع ریدرز دایجست

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

3 + 3 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>