پنجشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
آخرین خبرها

نکاتی چند در باب بزرگراه همدان – کرمانشاه – حمیل

image_print

61269

همچنانکه مبرهن است تردد در محورهای مواصلاتی استان در سالهای اخیر رو به افزایش بوده به گونه ای در مسیر بیستون به کرمانشاه ظرفیت جاده فعلی بر اساس شاخص های وزارت راه به مرحله اشباع رسیده و نیاز به توسعه و بهسازی دارد. از طرفی محور مذکور در برنامه توسعه استان به عنوان محور گردشگری انتخاب و امکان توسعه آن جهت تردد بین شهری مشکل و هزینه بر خواهد بود، بنابراین احداث راه جدید جهت جذب ترافیک بین شهری ضروری است.
* محور کرمانشاه –اسلام آباد نیز به دلیل پیش گفته از سطح سرویس پایینی برخوردار می باشد و با توجه به رشد ترافیک در سالهای آتی قطعاً بحرانی خواهد شد.
* احداث راه اصلی کرمانشاه حمیل از سالیان قبل شروع و در دست احداث می‌باشد که با ارتقاء آن به آزادراه علاوه بر جذب ترافیک عبوری از شمال غرب به جنوب غرب و مرکز به جنوب غرب و جنوب، موجب افزایش ایمنی و کاهش تصادفات خواهد شد و تخریب و تهدید جدیدی برای محیط زیست نخواهد داشت.
بیشتر از هفتاد در صد اعتبار از طرف بخش خصوصی تأمین خواهد شد . سرمایه گذار، مشاور طرح و پیمانکار پروژه بومی می‌باشند و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم در دوره ساخت به ترتیب حدود ۶۲۰ نفر و۱۳۰ نفر در طول بیش از چهار سال و اشتغالزایی دوره بهره برداری حدود ۲۵۰ نفر پیش بینی می شود. ضمناً این آزادراه اولین آزادراه استان بوده که ادامه آزادراه تهران-همدان-کرمانشاه می باشد و حتی به عنوان قطعه ای از آزاد راه کرمانشاه –خسروی- عراق عمل خواهد نمود.
اتصال این آزادراه به ایلام و مهران و خوزستان نیز مقدور و پیش بینی شده است که در برنامه میان مدت قابل اجرا خواهد بود. لذا با توجه به پیامدها و ناهنجاری اجتماعی و هزینه های مالی ناشی ازتصادفات جاده‌ای احداث آزادراه مذکور در راستای کاهش تصادف و ارتقاء ایمنی جادهای استان نقش بسزایی خواهد داشت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

5 + 2 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>