سرمقاله/ «کرمانشاه» را برند کنیم


photo_2019-04-28_13-09-59 (2)

  ️سامان داوند

یکی از ابزارهای رقابت پذیری شهری برندینگ شهری است، شهرها به مانند هر کالای مصرفی می توانند برای خودشان برند سازی کنند تا به عنوان یک مقصد مهم برای گروه های مخاطب تبدیل شوند به نحوی که مردم خواهان حضور، سرمایه گذاری و دیدار در آن باشند. در برندسازی شهری چیزی که حائز اهمیت است تصویری است که از آن شهر مورد نظر  در اذهان مردم وجود دارد (چیزی که شهر به آن معروف است) در مبحث برند سازی شهری این تصویرها را تقویت و روی پارامترهای خاصی که شهر را از دیگر شهرها متمایز می کند مانور می دهند و شهر را طوری به مخاطبان معرفی می کنند که گردشگر بیشتری به خود جذب کند. این امر می تواند در طی زمان رشد اقتصادی، اجتماعی شهر و افزایش سرانه درآمد شهروندان را فراهم کند. البته برندسازی فرایندی زمان بر است و نمی توان انتظار داشت طی چند سال از طریق تبلیغات کوتاه مدت و به اشتراک گذاری عکس های زیبا از شهر به منافع آن دست یافت و باید به جنبه های گوناگون شهر توجه شود و منطبق با نیازهای مخاطبان صورت پذیرد. طرح گردشگری « کرمانشاه  2020» را می توان یکی از زمینه های تحقق برند کرمانشاه تلقی نمود که در قالب آن می توان با برنامه ریزی مدون، معرفی و تقویت جاذبه های خاص کرمانشاه از طریق تبلیغات هوشمندانه، هدفمند و تاثیرگذار در شبکه های ملی و همزمان با طرح های گردشگری فصلی، برند کرمانشاه را همه جا معرفی نمود. با موفقیت در این طرح می توان از مزایا و فرصت های آوازه مندی بهره برد و نه تنها سبب شهرت و اعتبار کرمانشاه شد بلکه رشد و اعتبار آن را در سطح کشور و منطقه فراهم آورد. برند شدن کرمانشاه به دنبال خود سرمایه، گردشگر و اطمینان را به همراه خواهد داشت و با یک برنامه ریزی منسجم و حمایت نهادهای استانی امری قابل تحقق و دست یافتنی است که می تواند چهره کرمانشاه را دگرگون سازد و موجبات توسعه پایدار را فراهم آورد. خوشبختانه آقای مهندس بازوند استاندار فهیم کرمانشاه خود مشوق و حامی طرح برند سازی کرمانشاه بوده و هستند و از طرق مختلف از جمله ثبت جهانی آثار تاریخی و باستانی کرمانشاه و راه اندازی ایرلاین محلی پیگیر تحقق این امر می باشند.