به گزارش باختر و به نقل از فارس، در جریان زندگی روزمره مردم، برقراری ارتباط با کارمندان ادارهها، سازمانهای دولتی و خصوصی امری پرتکرار و همیشگی است در واقع شهروندان در طول روز چندین بار با کارمندان، مسوولان سازمانها و دیگر اصناف در ارتباط است و در پی باز کردن گره زندگی خود بهواسطه این مراکز هستند.موضوع مهمی که مدتهاست شهروندان کرمانشاهی را ناراحت کرده و کار را به گله و شکایت کشانده است برخورد نامناسب بسیاری از کارمندان دولتی و خصوصی با ارباب رجوع است.جواب سربالا و بداخلاقی برخی کارمندان در بانکها، شرکتها و سازمانهای خصوصی و دولتی با اربابرجوع سبب شده تا مراجعهکنندگان به این مراکز نگاه ناخوشایندگی داشته باشند و با تکدر خاطر به این مراکز پا بگذارند، البته باید گفت که وجود چنین برخوردهایی آسیبهای اجتماعی خودش را نیز به دنبال خواهد داشت.برای همه ما این اتفاق افتاده است که در ساعات اولیه روز برای کار اداری، بانکی به مرکز یا سازمانی مراجعه کرده و با برخورد بد کارمندان مرکز مربوطه مواجه شده باشیم. به عنوان مثال در ساعت هشت صبح برای انجام کار اداری و بانکی به فلان اداره مراجعه میکنید و در نهایت ادب و احترام با گفتن سلام و صبح بخیر وارد اتاق کارمند میشوید و موضوع کاری را با کارمند مربوطه در میان میگذارید، اما او حاضر نیست سر خود را بالا بگیرد به با سردی و تلخی جواب سلام را میدهد آن هم از سر اجبار!
خبرنگار فارس که روز گذشته برای انجام کار اداری به یکی از بانکهای سطح شهر مراجعه کرده بود خود راوی ماجراست، او میگوید: مشغول انجام کار بانکی بودم که شهروندی برای وام ازدواج به بانک مراجعه کرد و با کارمند بانک در خصوص وام و شرایط آن به گفتوگو پرداخت، شهروند که با خودش مدارک اخذ وام و ضامن آورده بود از کارمند بانک خواست تا کار او را انجام دهد، اما کارمند بانک در جواب درخواست ارباب رجوع شروع به داد زدن و از انجام کار او امتناع کرد و عنوان می کرد که «وام ازدواج نداریم».
البته این تنها اتفاق ناخوشایند نیست، اتفاق بدتر آنجاست که کارمند فلان اداره با وجود آنکه میتواند در کسری از زمان کار را راه بیندازد، اما تعلل کرده و در جواب میگوید«وقتی دیگر مراجعه کنید تا پیگیر شویم»؛ اتلاف وقت و تعرض به حقوق دیگران کار کوچکی نیست که بشود به راحتی از آن عبور کرد و نادیده گرفت.
این رفتار و برخورد بدون شک از عواملی ناشی میشود، ازجمله این عوامل میتواند عدم رضایت شغلی و یا درگیریهای شخصی باشد؛ قاعدتا سر و کله زدن با هزار و یک جور دغدغه و مشکل، کارآسانی نیست و مستلزم صبر است، اما هیچ یک از این دلایل، سبب نمیشود که حقوق شهروندی را زیر پا بگذارند و سوگند نامهای که در آن به خوش اخلاقی و برخورد متواضعانه با ارباب رجوع تعهد دادهاند را نادیده بگیرند.