شنبه , ۲۸ دی ۱۳۹۸
آخرین خبرها

سرمقاله /ضرورتی به نام توسعه مدارس کارآفرین

image_print

کسب-درآمد-از-فریلنسینگ-آزادکاری-2-600x400
حامد دست نشان
امروزه از مدرسه  انتظار فراتر از تکلیف شبانه و حضور و غیاب معلم و همچنین حفظ کردن دروس برای گرفتن نمره عالی از درس می رود. کارآفرینی دانش آموزی یک مقوله مهم در زمینه حمایت از استعدادهای نسل سازنده ایران اسلامی است. دانش آموزان باید با نیازهای جامعه تربیت شده و قدرت تشخیص مسائل در آنها باید تقویت شود تا بتوان حس استقلال را درخود تقویت کنند. دانش آموزان سازندگان آینده کشورهستند توسعه مدارس کارآفرین می تواند اهمیت کار معلمان را بیشتر کرده و از اوقات فراغت بخوبی بهره ببرند حتی راه های درآمدی جدیدی در کنار تدریس داشته باشند تا اقتصاد خانواده خود را تقویت کنند. وجود مدارس کارآفرین می تواند ارزش رسالت آموزش و پرورش را دوچندان نموده و شغل آفرینی دانش آموزان را در آینده تسهیل نماید. آموزش و پرورش باید از ساختار بخشنامه ای به ساختار رهبری سازمانی تغییر یابد زیرا در رهبری سازمانی یادگیرندگی مهارت هم از ناحیه معلم و هم ازناحیه دانش آموز به یک حالت یادگیرندگی متقابل می انجامد. دانش آموز و معلم و مدیریت مدرسه هماهنگ تر از قبل صورت می پذیرد و والدین دانش آموز هم می توانند حمایت های بهتری از قبل به مدرسه داشته باشند و به این درک برسند دانش آموز می تواند با آموزش مهارت های مرتبط با نیازهای مهم کشور پرورش یابد. دولت و مجلس قانونگذار حمایت های بیشتری را باید به مدارس کارآفرین داشته باشند تا بتوان تولید ناخالص داخلی را باتکیه بر نیروی انسانی مهارت یافته افزایش داد همچنین منجر به افزایش انگیزه دانش آموز در فراگیری علم شد.  این مهم میسر نخواهد شد مگر با تلاش مستمر مسئولان و مردم که چشم امید به آینده سازان ایران اسلامی دارند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

7 + 3 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>