تاثیرات بیماری کرونا بر سیستم آموزشی

ویروس کرونا نه تنها شیوه‌های تدریس را در زمان حال متحول کرده است، بلکه ممکن است به زودی شرایط تحصیل و محتواهای آموزشی را در سال‌های آتی متحول کند. از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون بسیاری از کشور‌های جهان شاهد تشکیل کلاس‌های منظم مدارس و مؤسسات آموزشی هستند.
اما در شرایط فعلی و با شیوع ویروس کرونا، مدارس از حالت عادی خود خارج شده اند. و آموزشهای الکترونیک و از راه دور گسترش پیدا کردند. در شرایط کنونی که کل ملت ها درگیر بیماری کرونا هستند مدرسان آموزشی، اساتید و صاحب نظران آموزشی در فکر هستند که چه زیر ساختی آموزشی باید ایجاد یا تغییر کند و برای آموزش دانش آموزان و دانشجویان خود در آینده چه مقدماتی را باید آماده کنند و آیا آموزش مجازی می‌تواند به نیازهای دانش آموزان و دانشجویان به طور کامل پاسخ بدهند؟
ممکن است پاسخ به این سئوالات و فراگیرشدن آموزشهای الکترونیک در آینده نزدیک زیر ساختهای آموزشی و روشهای آموزشی و علی خصوص محتواها و اولویت‌هایی آموزشی را در جهان دچار تحول نمائید.
شیوع بیماری کرونا در جهان نشان داد که افراد جهان تا چه اندازه به هم پیوسته هستند و دیگر چیزی به عنوان موضوعات انفرادی وجود ندارد. مردم در دهه‌های آینده باید این ارتباط متقابل را بیشتر درک کنند و از مرز‌ها عبور کرده و اختلافات خود را حل کنند تا روی مشکلات به شکل مشترک و جهانی کارکنند که ایجاد چنین نگرش و تغییری نیاز به تهیه محتواهای آموزشی و آموزش آنان به افراد ‌دارد.
شرایط جهانی بیماری کرونا باعث افزایش سرعت تغییرات در جهان شده است و از اینرو افراد به انعطاف‌پذیری و سازگاری بیشتری نیاز دارند؛ بنابراین داشتن مهارت‌هایی تخصصی در کنار تواناییهایی مانند همدلی، هوش هیجانی، خلاقیت، ارتباط و همکاری افراد را قادر به کار در خطوط جمعیتی میکند و فرد می‌تواند در یک تیم بزرگ موثر و تاثیر گذار ظاهر شود.
در زمان شیوع بیماری کرونا در ایران با هدف پیشگیری از گسترش ویروس و جلوگیری از وقفه در آموزش دانش‌آموزان در کشور با بهره‌گیری از روشهای مختلف مانند آموزش‌های الکترونیک و از راه دور سعی شده که وقفه ای در آموزش دانش آموزان و دانشجویان ایجاد نشود.
آموزش‌های مجازی راهکار مناسبی در ممانعت از افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و یادآوری و تکرار متون درسی دانش‌آموزان و از طرفی پرهیز از اتلاف وقت دانش‌آموزان و بلاتکلیفی در منازل است. اما آیا این آموزشهای مجازی که در مدت زمان کمی طراحی و برحسب ضرورت اجرا شدند توانستن نیازهای آموزشی دانش آموزان را پاسخ بدهند و دانش‌آموز را در راستای اهداف تعلیم و تربیت راهنمایی کند؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در skype
اشتراک گذاری در odnoklassniki
اشتراک گذاری در digg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 + = 24