سرمقاله / جایگاه بخش کشاورزی در «کرمانشاه ۲۰۲۰»

index

حامد حسینی

داشتن چند بازارچه مرزی بزرگ، خط راه آهن سراسری، هم مرزی با کشور عراق و در مسیر عتبات عالیات قرار داشتن همگی این ها دال بر این است که زیرساخت های اصلی برای جذب گردشگر و ورود توریست به استان مهیا می باشد. اما برای رسیدن مطلوب به «کرمانشاه ۲۰۲۰» از تمامی بخش ها باید استفاده شود. از جمله این بخش ها، بخش کشاورزی می باشد. یکی از اهداف مهم در سیاست و توسعه کشاورزی جذب گردشگر و اسکان گردشگران در مکان هایی به دور از زندگی ماشینی است. استان کرمانشاه نیز با اقلیم منحصر به فرد و چهار فصل خود از هوای سرد سنقروکلیایی تا نخل های قصرشیرین گرفته و طبیعت بکر اورامانات، زمینه جذب گردشگر را به خوبی دارا می باشد. امروزه روستاها برای جذب گردشگر می توانند همان نقشی را ایفا کنند که آثار تاریخی ما سالهاست ایفا کرده اند که کرمانشاه با داشتن این قدمت و پیشینه تاریخی می تواند به این مهم برسد. چند سالی است در استان روستاهایی با هدف گردشگری شناسایی شده اند اما عدم تبلیغات مناسب برای شناختن این مکان ها (حتی برای همشهریان کرمانشاهی) نتوانسته ایم به آنچه که هدف مطلوب است برسیم.
شناسنامه دار کردن محصولاتی با نام و برند کرمانشاه مانند انجیر ریجاب، خرما و لیموی قصرشیرین، انگور کندوله و انار پاوه می تواند نمونه دیگری برای جذب گردشگر و همچنین ارزش افزوده بیشتر برای مردم این دیار باشد. در آخر امید است بخش کشاورزی هم بتواند نقش کوچکی در ایفای مطلوب «کرمانشاه ۲۰۲۰» با نام خود به جای بگذارد و این مهم تحقق نمی یابد جز با تلاش و پیگیری مدیران بخش کشاورزی.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در skype
اشتراک گذاری در odnoklassniki
اشتراک گذاری در digg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

63 + = 71