چرا پروبیوتیک باید بخشی از رژیم غذایی خانم‌ها باشد؟ پروبیوتیک‌ها؛ این بار برای خانم‌ها!

پروبیوتیک‌ها، میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که در روده‌های شما زندگی می‌کنند. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که با باکتری‌های مضر برای سلامتی متفاوت‌اند؛ اما گاهی نیاز است به این پروبیوتیک‌ها از بیرون کمک شود تا از فوایدشان بیشتر بهره‌مند شوید.
همه می‌گویند که به پروبیوتیک‌ها نیاز داریم و درست هم می‌گویند؛ اما پیش از اینکه بدانید کدام یک برای شما بهترین است باید بدانید پروبیوتیک‌ها چه هستند و نقش‌شان در سلامت شما چیست؟
پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که در روده‌های شما زندگی می‌کنند. این باکتری‌های مفید با باکتری‌های مضر برای سلامتی متفاوت‌اند؛ اما گاهی نیاز است به این پروبیوتیک‌ها از بیرون کمک شود تا از فوایدشان بیشتر بهره‌مند شوید. غذاهای تخمیر شده مانند کفیر، ساورکرات و کیم چی، از بهترین منابع پروبیوتیک‌ها هستند. حالا برایتان می‌گوییم چرا به عنوان یک خانم باید پروبیوتیک‌ها را بخشی از رژیم غذایی‌تان کنید.
باکتری‌های مفید روده را بازیابی می‌کنند
می‌دانید که آنتی‌بیوتیک‌ها کمک می‌کنند تا با عفونت‌های باکتریایی مبارزه کنید اما استفاده‌ی بیش از حد از آن‌ها می‌تواند باکتری‌های مفید روده را نابود کند. اگر نیاز دارید دارو مصرف کنید حتماً با تجویز پزشک این کار را بکنید. نکته‌ی مهم دیگر اینکه بعد از مصرف آنتی‌بیوتیک، پروبیوتیک مصرف کنید تا به بازیابی میکروارگانیسم‌های مفید روده کمک کرده و نسبت باکتری‌های خوب به باکتری‌های بد در تعادل باشد.
از عفونت‌های مجاری ادراری
پیشگیری می‌کنند
اگر جزو 40 تا 60 درصد خانم‌هایی هستید که مکرراً دچار عفونت‌های مجاری ادراری می‌شوید می‌توانید با مصرف پروبیوتیک‌ها به درمان خود کمک کنید. پروبیوتیک‌ها می‌توانند از تکرار شدن عفونت جلوگیری کنند و علائم آزاردهنده‌ی آن را تسکین دهند.
ایمنی بدنتان را تقویت می‌کنند
اگر زیاد سرما می‌خورید پس پروبیوتیک‌ها می‌توانند با تقویت ایمنی بدن تان به شما کمک کنند. تحقیقات نشان داده غنی‌سازی و تغذیه‌ی باکتری‌های خوب روده، سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. وقتی غذاهای حاوی پروبیوتیک را به

طور منظم مصرف می‌کنید، بدن راحت‌تر می‌تواند ویتامین‌ها و آنزیم‌های لازم برای حفظ سلامت روده‌ها را تولید کند.
توان باروری‌تان را تقویت می‌کنند
برای خیلی از خانم‌ها باردار شدن سخت است اما پروبیوتیک‌ها می‌توانند این کار را ساده‌تر کنند. پژوهش‌ها نشان داده داشتن نسبت خوبی از باکتری‌های خوب می‌تواند احتمال باروری را افزایش دهد.
جلوی اسهال مسافرتی را می‌گیرند
این بار که خواستید به سفر بروید حتماً مکمل پروبیوتیک با خود بردارید. از مکملی استفاده کنید که حاوی زنجیره‌های لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس، لاکتوباسیلوس اسپوروژنز و ساکارومایسس بولاردی باشد که می‌توانند با برطرف کردن مشکلاتی چون اسهال یا یبوست، سلامت گوارشتان را تضمین کنید.
عفونت‌های واژینال را درمان می‌کنند
پروبیوتیک‌ها می‌توانند عفونت‌های قارچی واژینال، عفونت‌های تناسلی و واژینوسیس باکتریال را برطرف کنند چون میکروبیوم واژینال را تعدیل می‌کنند.
مشکلات پوستی را برطرف می‌کنند
فواید پروبیوتیک‌ها فقط مربوط به سیستم گوارش نمی‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد پروبیوتیک‌ها چه به صورت خوراکی مصرف شوند و چه به صورت موضعی می‌توانند به برطرف کردن مشکلات پوستی مانند آکنه، روزاسه‌آ و اگزما کمک کنند.
تقویت گوارش
میکروب‌هایی که در سیستم روده‌ای قرار دارند مسئول کمک به گوارش غذا هستند و مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند کمک کند جریان این سیستم به خوبی برقرار باشد. پروبیوتیک‌ها می‌توانند از علائم معده‌ای و روده‌ای مانند نفخ و گاستریت و یبوست بکاهند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در skype
اشتراک گذاری در odnoklassniki
اشتراک گذاری در digg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 5 =