چشم و چراغ کرمانشاه در خاموشی

با توجه به احداث پروژه قطار شهری و نصب پایه های ستون آن در وسط بلوار شهید بهشتی البته از حد فاصل پل ولایت (لب آب ) تا تقاطع 22بهمن و در ادامه تا تقاطع بسیج ،علاوه بر قطع درختان داخل رفیوژ، پایه های روشنایی معابر نیز برچیده شد .
در برخی مسیرها روشنایی معابر بر روی تیر برق های ضلع شرقی و غربی نصب شدند که این مورد باعث شده به دلیل مجاورت تیر برقها با درختان ،روشنایی لازم به عرض معابر(پیاده رو) و یا مسیر خودروها شمال به جنوب و بالعکس نرسد .
پایه های روشنایی در داخل شاخ و برگ درختان محبوس شده و روشنایی لازم را به پایین نمی رساند. حتی روشنایی که از این چراغ ها تابیده می شود ، باعث ایجاد سایه هایی شده که از شاخ و برگ درختان و یا پایه های ستون سیمانی بر روی آسفالت و عرض بلوار می افتد و باعث به اشتباه انداختن رانندگان می شود که آیا این سایه عابر پیاده است یا شاخ وبرگ درختان است.
مسئولین راهور نیز باید این موضوع بسیار مهم را پیگیری و مطالبه نمایند.
از تقاطع 22بهمن وبسیج به هر ضلع که تردد کنید به شدت تاریک است و عابرین و رانندگان در نبود روشنایی لازم با مشکل مواجه هستند.
متاسفانه قبل از شروع احداث منوریل قدیم و قطار شهری جدید، پیمانکار محترم این پروژه عظیم و طولانی مدت ، باید با همکاری شهرداری و اداره برق ، اول جهت برطرف کردن مشکلات معبر مورد نظر از قبیل ( روشنایی معابر – دریچه خروجی آب های سطحی و غیره ) همفکری و همکاری می کردند که این چنین نشد و بعد از مدتی از شروع و احداث ستون های قطار شهری، تازه رانندگان شاهد نصب روشنایی معابر آن هم بر روی برخی از تیر های چراغ برق در ضلع های شرقی و غربی بودند که البته خیلی روشنایی مسیر را تامین نکرده اند .
جهت اطلاع مسئولین عزیز باید گفت : علاوه برمسیر ذکر شده در بالا(محدوده ورودی و خروجی اطراف و زیر پل ولایت به سمت بلوار طاقبستان و روشنایی خود پل قوسی و در ادامه به سمت استانداری، اطراف میدان سپاه و به سمت درب بیمارستان های طالقانی و امام علی (ع) و شهدا به شدت تاریک و در ادامه بلوار شهید بهشتی ، تقاطع 22 بهمن تا تقاطع بسیج به سمت و اطراف میدان آزادی) نیز روشنایی خیلی مناسبی ندارند .
همچنین اطراف میدان آزادی بخصوص ورودی به خیابان مدرس(درب هتل ها ومسافرخانه ها ورودی خیابان امیر آباد و کاشی کاری و کوچه لک ها ) بی نهایت تاریک است و در خاموشی مطلق به سر می برد چرا که اصلا پایه چراغی وجود ندارد.
سوال اینجاست که آیا مسئولین شهر ما شب ها از خیابان ها و بلوار های سطح شهر گذر نمی کنند یا اینکه خود اداره برق افرادی را برای رصد داردتا این موارد را ببینند .
به هر حال ستون های قطار شهری ماندگارند و شهرداری و اداره برق باید جهت روشنایی معابر این بلوار مکان مناسبی را در نظر بگیرند.
***
در اینجا ذکر چند پیشنهاد را جهت اطلاع مسئولین لازم می دانیم :
1) اگر قراراست پایه های روشنایی در ضلع (شرقی وغربی) ماندگار باشند ، درختان این مسیر باید مدام در طول سال(چهار فصل) با بالابر و نیروی متخصص هرس شوند.
2) طول پایه های روشنایی ( دستک ها ) که به سمت عرض بلوار (آسفالت) نصب می شود باید بیشتر شود تا داخل شاخ و برگ درختان گرفتار نشود و نور را
به خوبی بر روی آسفالت بتابانند.
3) پایه های روشنایی معابر مجدداً داخل رفیوژ وسط بلوارشهید بهشتی نصب شوند ، البته با طراحی جدیدی و با توجه به ارتفاع پایه های ستون و عرشه قطار شهری .
بهترین مکان جهت نصب پایه های روشنایی معابر  ( زیر عرشه قطار شهری است به نحوی که نور به راحتی به سمت عرض بلوار و روی آسفالت(ضلع شرقی وغربی) تابیده شود و هیچ سایه و مانعی جهت خطر عابرین و دید رانندگان نباشد ).
در ایام عید نوروز شهرداری در میادین و بوستان ها جهت زیبا سازی و بر پا کردن سفره های هفت سین نمره قابل قبولی می گیرد و این بر همشهریان پوشیده نیست، ولی متاسفانه تاریکی و خاموشی
در طول بلوار شهید بهشتی حتی پل روگذر ولایت و پل قوسی، کمی از زیبایی شهرمان در نظر گردشگران و مسافرین می کاهد (مقابل بوستان شاهد) .
فرصت بسیار کم است و این کاستی ها (روشنایی) بعد از حدود بیش از 10 سال از آغاز پروژه قطار شهری دیگر قابل قبول نیست که همچنان مقداری از مسیر در خاموشی باشد و مقداری از آن نیز روشنایی غیر استاندارد داشته باشد.
ضمن این که اگرهر تصادف چه عابر و چه خودرویی در این معبر در اثر نقص روشنایی معابر پیش آید و کارشناس مورد را تشخیص دهد شهرداری مناطق مقصر خواهند بود.
همچنین بایستی یادآور شد که بلوار طاقبستان و بلوار شهید بهشتی از طولانی ترین بلوارهای ایران محسوب می شوند و در واقع چشم و چراغ شهر کرمانشاه هستند و هر مسئولی در هر جایگاهی
باید نهایت تلاش خود را جهت حفظ و نگهداری و زیبا سازی آن انجام دهد و کسی حق کوتاهی در این مورد را ندارند .
در پایان امیدواریم در این مورد خاص جناب دکتر طلوعی شهردار محترم کرمانشاه ، شخصاً با همکاری معاونت عمران استانداری جناب مهندس سالاری ریاست و نیز اعضای محترم شورای شهر و ریاست اداره برق منطقه با تخصیص بودجه لازم و فوری ورود پیدا کنند و هر چه سریعتر مشکل روشنایی معابر بلوارشهید بهشتی و پل روگذر ولایت ومیدان سپاه و تقاطع 22 بهمن تا تقاطع بسیج و در ادامه تا میدان آزادی را به نحوی شایسته برطرف نمایند.

بهرام اکبری

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در skype
اشتراک گذاری در odnoklassniki
اشتراک گذاری در digg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 7 = 14