یادداشتی از «پژمان خفتان»؛ مشکلات آزمون آنلاین

12221690_395
مشروح خبر

تا سال گذشته آموزش و آزمون آنلاین ترکیبی فانتزی و حتی کمی هم لاکچری محسوب می‌شد، کمتر کسی اعتقاد به آموزش آنلاین دروس داشت و برای همین هم زیرساخت مناسبی برای آن پیش‌بینی نشده ‌بود،‌ اما حالا آن مفهوم فانتزی، تنها راهکاری است که نظام آموزشی برای تدریس دروس در نظر دارد و باید آن را اجرا کند. همانگونه که آموزش آنلاین با چالشهای فراوانی روبرو است.
برگزاری آزمون آنلاین می‌تواند نقاط مثبت و منفی نیز نسبت به آزمونهایی که در آن حضور فیزیکی دانش آموز، ضروری و به شکل سنتی برگزار می شوند، داشته باشد.
از نکات مثبت برگزاری آزمون آنلاین می توان به تعدیل در هزینه‌های برگزاری آزمون نسبت به نوع سنتی برگزاری آزمون، عدم احتیاج به فضای فیزیکی خاص،کاهش در هزینه های رفت و آمد، قابلیت استفاده از فایل‌های مختلف صوتی و تصویری در آزمون توسط مدرس، قابلیت ارائه سوالات مختلف، متفاوت و سفارشی سازی شده برای هر داوطلب و … اشاره کرد.
اما از نکات منفی آزمون آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛
– سرعت پایین و قطع اینترنت در زمان آزمون
– بروز مشکلات نرم افزاری ناگهانی در وسایل الکترونیکی مورد استفاده
– قطعی برق بدون اعلام قبلی اداره برق منطقه و خاموش شدن ناگهانی مودم یا کامپیوتر و لب تاپ
– زمان نامناسب آزمون و عدم همخوانی آن با فضای خانه و خانواده جهت شرکت در آزمون
– تاخیر در پاسخگویی مدرس به ابهامات و سئوالات شرکت کننده در آزمون
– قابل اعتماد نبودن نتایج آزمون برای مدرس
– سهولت تقلب در آزمونهای آنلاین
– قطع و وصل مداوم سامانه های آموزشی
– از دست دادن آزمون به علت های مختلف خانوادگی، شخصی
– قابل اجرا نبودن آزمون های آنلاین برای واحدهای عملی در حال حاضر
– ناهمخوانی روش تدریس و مطالب آموزشی با سئوالات آزمون
– انتظارات غیر واقعی از دانش آموز و دانشجو
– مضاعف شدن استرس دانشجو بعلت دلایل مانند کندی اینترنت و قطعی سامانه و….

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در skype
اشتراک گذاری در odnoklassniki
اشتراک گذاری در digg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 8 =

+ 45 = 53